Chocerady - Zjednodušená verze stránek
Nastavení velikosti písma
+

PŘÍSPĚVĚK NA DOMOVNÍ ČOV od 1. 1. 2021

Pravidla pro poskytování finančního příspěvku z rozpočtu obce Chocerady

 

Pravidla pro poskytování finančního příspěvku z rozpočtu obce Chocerady na „Domovní čistírny odpadních vod“

I.

Cíle poskytování finančního příspěvku

Cílem poskytování finančního příspěvku je prevence či omezení znečištění povrchových a podzemních vod z komunálních zdrojů prostřednictvím realizace domovních čistíren odpadních vod (dále jen „DČOV“), nebo obdobného zařízení k individuální ekologické likvidaci odpadních vod, a to v částech obce, kde není z technického či ekonomického hlediska výhledová možnost připojení nemovitostí ke stokové síti zakončené obecní ČOV.

Tato Pravidla jsou zaměřena na podporu realizace individuálních čistíren odpadních vod v podobě DČOV nebo obdobných zařízení k individuální ekologické likvidaci odpadních vod pro budovy využívané k trvalému rodinnému bydlení nebo k individuální rekreaci v částech obce, kde není z technického či ekonomického hlediska možné připojit nemovitosti ke kanalizační síti zakončené obecní ČOV.

V rámci těchto Pravidel budou finančně podporovány DČOV s vypouštěním odpadních vod do vod povrchových, s vypouštěním odpadních vod do vod podzemních, nebo obdobná zařízení k individuální ekologické likvidaci odpadních vod.

II.

Oprávnění příjemci podpory

Oprávnění příjemci podpory jsou:

  • Fyzické osoby vlastnící nemovitost v katastru obce Chocerady.
  • Právnické osoby vlastnící nemovitost v katastru obce Chocerady, se sídlem v obci Chocerady.

III.

Maximální výše finančního příspěvku

Maximální výše finančního příspěvku na jednu DČOV pro budovy využívané k trvalému rodinnému bydlení činí 60 % uznatelných nákladů stavby (způsobilých výdajů), maximálně však 60.000,- Kč.

Maximální výše finančního příspěvku na jednu DČOV pro budovy využívané k individuální rekreaci činí 30 % uznatelných nákladů stavby (způsobilých výdajů), maximálně však 30.000,‑ Kč.

IV.

Způsobilé výdaje:

Způsobilými výdaji jsou ty výdaje projektu DČOV, které zakládají nárok na čerpání finančního příspěvku, tj. mohou být spolufinancovány z rozpočtu obce Chocerady. Výdaje musí být skutečně, účelně, efektivně, oprávněně a nezbytně vynaložené v souvislosti s realizací DČOV.

Způsobilé výdaje na realizaci zařízení DČOV či obdobného zařízení k individuální ekologické likvidaci odpadních vod jsou výdaje (vč DPH) na:

  • Nákup zařízení DČOV včetně retenční nádrže - cílem je zajistit nákup, co nejkvalitnější technologie. Zároveň musí typ a dosahované provozní parametry být v souladu s požadavky vodoprávního úřadu.

V.

Nezpůsobilé výdaje:

Nezpůsobilými výdaji jsou ty výdaje projektu DČOV, které nezakládají nárok na čerpání finančního příspěvku, tj. nemohou být spolufinancovány z rozpočtu obce Chocerady.

Nezpůsobilé výdaje na realizaci zařízení DČOV či obdobného zařízení k individuální ekologické likvidaci odpadních vod jsou výdaje:

  • Na projektovou přípravu (projektová dokumentace, zadávací dokumentace, odborný posudek ve smyslu § 38 odst. 6 zákona č. 254/2001 Sb. o vodách, v případě vypouštění odpadních vod do vod podzemních).
  • Spojené se stavebním a vodoprávním řízením pro povolení a uvedení do provozu DČOV.
  • Na instalaci a zprovoznění zařízení, včetně realizace souvisejících stavebních prací a dodávek nezbytných pro instalaci a zprovoznění DČOV (např. zemní práce, zejména přívod odpadních vod, odtok vyčištěných odpadních vod, opatření pro zasakování vyčištěných odpadních vod, vybudování přípojky elektrické energie pro zařízení DČOV včetně příslušného jištění).
  • Na úhradu daně z přidané hodnoty (DPH) za podmínky, že příjemce finančního příspěvku má nárok na odpočet daně na vstupu.
  • Na úhradu správních poplatků spojených se stavbou.
  • Na vnitřní rozvody a další výdaje, které budou realizovány na budově, která bude k DČOV připojena.

VI.

Žádosti o poskytnutí finančního příspěvku (dále jen „Žádost“) v rámci těchto Pravidel lze podávat po dni 1. 1. 2021. Termín ukončení příjmu Žádostí není stanoven.

Žádosti budou přijímány průběžně počínaje prvním dnem zahájení příjmu žádostí a to kontinuálně, ukončení příjmu žádostí není stanoveno.

Podpořené projekty mohou být kolaudovány po dni 1. 1. 2021.

O poskytnutí finančního příspěvku ze strany obce bude rozhodováno po předložení „Žádosti o poskytnutí finančního příspěvku“ (volnou formou), která bude obsahovat tyto přílohy:

  • Identifikační a kontaktní údaje žadatele, popis realizované DČOV, informace o vlastnictví budovy napojené na DČOV a způsob jejího využití.
  • Situaci stavby z projektové dokumentace ověřené stavebním či vodoprávním úřadem.
  • Kolaudační souhlas nebo souhlas s užíváním stavby.
  • Platné povolení nebo rozhodnutí vodoprávního úřadu o nakládání s odpadními vodami dle zvolené technologie konkrétní DČOV.
  • Nákladový položkový rozpočet realizované stavby.
  • Kopie faktur nebo daňových dokladů spojených s pořízením DČOV či obdobného zařízení k individuální ekologické likvidaci odpadních vod.

Finanční příspěvek je poskytován z rozpočtu obce Chocerady, v souladu s těmito Pravidly a následně na základě samostatného Usnesení zastupitelstva obce Chocerady o poskytnutí finančního příspěvku  a po splnění podmínek těchto Pravidel.

Podmínkou poskytnutí finančního příspěvku na DČOV je skutečnost, že žadatel nemá vůči obci Chocerady nesplacené dluhy, případně jiné závazky po splatnosti.

Způsobilé výdaje musí být vzniklé a uhrazené žadatelem z jeho bankovního účtu případně v hotovosti na základě faktury nebo dokladu o nákupu materiálu. Všechny způsobilé výdaje musejí být jasně identifikovatelné.

VII.

Žadatel, resp. příjemce finančního příspěvku je povinen umožnit provedení kontroly podpořené DČOV, či obdobného zařízení k individuální ekologické likvidaci odpadních vod na místě realizace stavby včetně kontroly souvisejících dokumentů ze strany obce.

Na poskytnutí finančního příspěvku není právní nárok.

Tato Pravidla byla schválena zastupitelstvem obce Chocerady dne 26. 10. 2020, usnesením č. 2/6/2020.

 

V Choceradech dne 11.11.2020

…………………………………………………….                                      …………………………………………………….

      Mgr. Martin Smetana                                                       Eva Bubnová

             místostarosta                                                                   starostka

 

 

 

 

 

 

 

Zodpovídá: Iva Vávrová