Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Aktuální stavy toků

17.9.2021 21:30

Aktuální výška:

109 cm

Obsah

REKLAMACE SVOZU ODPADŮ

Pro zjednodušení a urychlení reklamací nevyvezeného odpadu poskytla svozová firma Marius Pedersen, a. s. telefonní a mailový kontakt, kde mohou občané reklamaci sami vyřídit.

Call centrum MP Říčany:

Tel.: +420 493 647 701 (pracovní dny 8.00 - 16.00)

E-mail: mpricany@mariuspedersen.cz  

 

SVOZ KOMUNÁLNÍHO ODPADU 

Doporučujeme připravit nádobu pro vývoz vždy předchozí den večer. Někdy probíhají svozy v časných ranních hodinách.

Harmonogram svozu odpadů v roce 2021

Platba za svoz odpadu:

Splatnost poplatku do 30. 6.

  • hotovostně nebo platební kartou v pokladně OÚ
  • PREFERUJEME platby převodem na účet č. 4127121/0100; pokud se nemění osoba plátce, variabilní symbol platby zůstává stejný; v případě potřeby variabilní symbol sdělíme na tel. 317 763 511 nebo na vyžádání odešleme z mailu vavrova@chocerady.cz
  • při platbě za odpad obdrží každý známku na popelnici na směsný komunální odpad (rekreanti pytle) a přehledný harmonogram svozů odpadů. Popelnice na bioodpad a plast nebude označena známkou, pouze logem firmy Marius Pedersen, a. s.
 
Ceny svozu odpadů v roce 2021:
 
 
Za odvoz plastů a bioodpadu občan neplatí.  Pouze za každou vydanou nádobu na plast a bio bude občanovi účtován evidenční poplatek 1,- Kč.
 
Ceny známek za odpady
 
  • SVOZ SMĚSNÉHO ODPADU

KAŽDÝCH 14 DNÍ V PONDĚLÍ VŽDY V LICHÝ TÝDEN

Stejný systém je i u svozu pytlů u rekreačních nemovitostí. Od rekreačních nemovitostí budou sváženy pouze pytle označené logem svozové firmy Marius Pedersen. Svoz probíhá v pondělí. Nádoby a pytle připravte na svozová místa v neděli večer před vlastním svozem.

 

  • SVOZ BIOODPADU

V ÚTERÝ DLE HARMONOGRAMU:

První svoz bude 26. ledna, další 23. února, 9. a 23. března. a pak každé úterý až do 7. 12., kdy proběhne v daném roce svoz poslední. 

V pondělí před dnem svozu od 12.00 hodin budou přistaveny 2 ks 1.100l kontejnerů v Choceradech v areálu bývalého JZD naproti firmě Mountfield směr Poddubí. Po svozu budou opět staženy. 

 

  • SVOZ PLASTU

1 X MĚSÍČNĚ VE ČTVRTEK:

14. ledna, 11. února, 11. března, 8. dubna, 13. května, 10. června, 8. července, 12. srpna, 9. září, 14. října, 11. listopadu, 9. prosince

Při svozu plastového odpadu z domácností, pokud nebude dostačovat objem nádoby 240 l, je možné plastový odpad vložit do pytle (průsvitného) a dát k nádobě. Kvůli manipulaci volte pytle menšího objemu. Svozová firma odpad odveze.

 

  • SVOZ JEDLÝCH OLEJŮ

PŘI SVOZU SMĚSNÉHO ODPADU, BIOODPADU NEBO PLASTU OD NEMOVITOSTÍ

Svozová firma bude přebírat od občanů jedlé oleje a tuky v PET lahvích (max. 2litrové láhve, aby se vešly do boxu). Postačuje, aby občan naplněnou PET lahev s jedlým olejem položil na víko nádoby připravené ke svozu.Vozidlo má vždy speciální sběrný box, aby se láhve s olejem nemíchaly dohromady s ostatními odpady.
Upozorňujeme, že nádoba s olejem musí být vždy pevně uzavřená šroubovacím uzávěrem a musí jít o jedlý olej a tuk (nikoliv olej motorový, apod.)! 

 

  • SVOZ NEBEZPEČNÝCH ODPADŮ

2x ROČNĚ

Termín jarního svozu: 29. května 2021

Termín podzimního svozu: 16. října 2021 - Informace ke svozu v pdf (198.01 kB)

 

  • LIKVIDACE VELKOOBJEMOVÉHO ODPADU

2X ROČNĚ

Jarní termín: 28. - 29. května 2021

Podzimní termín: 15. - 16. října 2021 - Informace k likvidaci velkoobjemového odpadu v pdf (169.14 kB)

 

NAKLÁDÁNÍ S ODPADY V DOBĚ KORONAVIROVÉ PANDEMIE 

Pokud je občan virem infikovaný, nebo je v nařízené karanténě s podezřením na nákazu, měl by veškerý odpad, který vyprodukuje, vhazovat do nádoby na směsný komunální odpad – včetně tříděného odpadu, tj. i papír, plasty, sklo apod. Zkrátka veškerý odpad, který v domácnosti vznikne, musí jít v danou chvíli do černé nádoby. Důvodem je ochrana osob pracujících na třídicích linkách a zpracovatelských zařízeních.
 
Pokud občan používá roušky jako preventivní opatření, není virem COVID-19 nakažený, ani není v nařízené karanténě (s podezřením na onemocnění), může tyto použité roušky vhazovat do směsného komunálního odpadu. Doporučuje se vhazovat je do pytlů, pytle následně uvázat a pak teprve vložit do nádoby.
 
 
leták MŽP 

aktualizovaná stanoviska SZÚ k nakládání s odpady v rámci současné epidemiologické situace v souvislosti s onemocněním COVID-19

likvidace použitých roušek a antigenních samotestů (228.18 kB)

 

ZMĚNA SYSTÉMU SVOZU TŘÍDĚNÝCH ODPADŮ OD ROKU 2020

Počínaje rokem 2020  u každé nemovitosti, kde dnes stojí černá nádoba na směsný komunální odpad, přibyla žlutá plastová popelnice o objemu 240 l na odpad plastový a v případě zájmu občana i hnědá popelnice na bioodpad 240 l. Za lepší variantu likvidace bioodpadu považujeme kompostování  a využití na vlastních pozemcích, ale ne každý tuto možnost má či využije. V žádném případě by ale bioodpad neměl končit v nádobách na směsný komunální odpad!

Z většiny separačních stání byly žluté 1.100 l kontejnery na plast odstraněny (viz níže MAPA STANOVIŠŤ PRO SBĚR TŘÍDĚNÉHO ODPADU).

Od nemovitostí z míst, kam pro směsný komunální odpad nezajíždí svozová firma Marius Pedersen, a. s., ale zaměstnanci obce, musí občané nádobu s plasty či bioodpadem přiblížit do míst, kam vůz svozové firmy zajíždí.   

Majitelé rekreačních nemovitostí v zastavěném území obce si mohou rovněž o nádoby na tříděný odpad požádat. V chatových osadách byly k černým kontejnerům na směsný komunální odpad přistaveny žluté kontejnery.

Změna systému svozu - co se mění a proč

 

MAPA STANOVIŠŤ PRO SBĚR TŘÍDĚNÉHO ODPADU

Platí od roku 2020

Chocerady

Komorní Hrádek

Vestec

Vlkovec

Samechov

 

RADY PRO SPRÁVNÉ TŘÍDĚNÍ ODPADU

JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT

PŘEHLED RECYKLAČNÍCH ZNAČEK